Częstochowa: Pierwsza w mieście „garażówka” przyciągnęła tłumy
Opublikowano 4 kwietnia 2022
Ponad 60 wystawców i ponad 3 tys. odwiedzający, a na stoiskach m.in. starocie z PRL-u, ubrania i biżuteria, a także używane książki i zabawki. W niedzielę w Galerii Jurajskiej odbyła się pierwsza w Częstochowie wyprzedaż garażowa. Kolejna już za miesiąc.
Cieszące się na całym świecie dużą popularnością „garażówki”, mają szansę przyjąć się także w Częstochowie, co było widać w minioną niedzielę. Prawdziwe tłumy odwiedziły Galerię Jurajską w poszukiwaniu skarbów z drugiej ręki.
Pierwsza tego typu impreza zgromadziła także ponad 60 wystawców, którymi byli mieszkańcy regionu. Kupić można było zarówno rzeczy vintage, w tym m.in. kultową ceramikę z epoki PRL-u, szkło czy mosiądz, jak również używane rzeczy współczesne np. zabawki, książki, elektronikę, a także ubrania, buty, dodatki i biżuterię.
Nie zabrakło także kilku zaskakujących stoisk. Wśród sprzedawców pojawiły się osoby, które nadają nowe życie używanym ubraniom, przyozdabiając je m.in. naszywkami i artystycznymi nadrukami. W Jurajskiej handlowały także całe rodziny, a w nich m.in. dzieci wyprzedające zabawki, z których wyrosły.
Ponadto można było spotkać m.in. młodego piłkarza, który sprzedawał markowe korki, które są już na niego za małe, a także twórców biżuterii, a nawet… łapaczy snów. Skarby można było znaleźć także w „Kredensie babci Czesi”, jak nazwali swoje stoisko jedni ze sprzedawców, którzy z kolei handlowali przedmiotami pozostawionymi po swojej krewnej.
– Po pierwszej edycji możemy śmiało powiedzieć, że częstochowianie chcą robić zakupy na wyprzedażach garażowych. Kupujących do Jurajskiej przyciągnęła zarówno formuła imprezy, związana z ideą zero waste, jak również oferta kilkudziesięciu sprzedających. Debiut wydarzenia możemy więc uznać za udany – mówi Violetta Dziubin-Łuszczyk, dyrektor marketingu Galerii Jurajskiej.
Do tego stopnia udany, że Galeria Jurajska już planuje powtórkę. – Organizując to wydarzenie nastawiliśmy się od razu na trzy edycje, zainteresowanie pierwszą odsłoną przeszło jednak nasze najśmielsze oczekiwania, dlatego już myślimy o tym, aby impreza na stałe wpisała się w nasz kalendarz i rozwijała. Póki co widzimy się już 1 maja na drugiej edycji „garażówki” – zapowiada przedstawicielka centrum handlowego.
Zapisy sprzedawców ruszą już wkrótce. Podobnie jak przy pierwszej edycji, będzie mógł zgłosić się każdy, kto nie prowadzi profesjonalnej sprzedaży rzeczy vintage, antyków czy staroci. – Impreza jest dla mieszkańców regionu, naszych sąsiadów. Liczymy na to, że tej wiosny mocno „opróżnimy” okoliczne garaże, piwnice, strychy i szafy – śmieje się Violetta Dziubin-Łuszczyk.
– Dla zainteresowanych udziałem w wydarzeniu, impreza jest okazją, aby pozbyć się uszanowanych, ale zbędnych w domu rzeczy, a przy okazji zarobić kilka groszy. Wydarzenie ma także pokazać, jak niepotrzebne rzeczy jednej osoby, mogą stać się poszukiwanymi od lat skarbami drugiej, zasługującymi na drugie życie – mówi.
Źródło: Galeria Jurajska
Tagi: Galeria Jurajska, GTC SA
***
Galeria Jurajska to największe centrum handlowe w Częstochowie (49 tys. m kw. GLA). Działający od 2009 roku obiekt z roku na roku zyskuje na popularności. W efekcie dziś to najchętniej wybierana galeria w mieście i jedna z najpopularniejszych w regionie. W Galerii Jurajskiej można znaleźć 200 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych oraz wielosalowe kino Cinema City. Ofertę wypełniają najpopularniejsze polskie i zagraniczne marki. Swoje sklepy mają tutaj m.in. Grupa LPP (Reserved, Cropp, Home & You, House, Mohito, Sinsay), grupa Inditex (Zara, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti), H&M, TK Maxx, Mango, New Yorker, Douglas, Rossmann, Sephora, Super Pharm, Euro RTV AGD, Intersport, Empik, Smyk, Apart i wiele innych. W obiekcie działa także strefa rozrywki Bajkowy Labirynt. Operatorem spożywczym jest natomiast Biedronka. Do dyspozycji klientów Galerii Jurajskiej jest wielopoziomowy parking mogący pomieścić ponad 2330 samochodów, parking autokarowy, rowerowy, motocyklowy a także nowocześnie zaaranżowana strefa restauracyjna z wydzieloną przestrzenią wypoczynkową. Tuż przy galerii klienci znajdują natomiast nowocześnie zaaranżowany miejski ogród nad bulwarami Warty oraz parking autokarowy. We wnętrzu obiektu z kolei przygotowano dla nich kilka stref relaksu, w tym spektakularną strefę dydaktyczno-wypoczynkową z licznymi akwariami słono- i słodkowodnymi. Właścicielem galerii jest GTC S.A.
Zdjęcia do pobrania
Pliki do pobrania
Przypisane branże