Nie każda rzecz, której już się już dawna nie używa, musi trafić na śmietnik. Wręcz przeciwnie, może szybko znaleźć nowy dom. Na całym świecie w pomagają w tym wyprzedaże garażowe, które są okazją do tego, aby uprzątnąć regały, piwnicę, strych czy garaż, a przy okazji także zarobić.
Tak też działa odbywająca się od kwietnia „garażówka” w Galerii Jurajskiej. Co miesiąc wydarzenie to przyciąga mieszkańców Częstochowy i okolic, którzy postanowili pozbyć się nadmiaru swoich rzeczy, a także kupujących, którzy polują na prawdziwe skarby za grosze.
– Z edycji na edycję wydarzenie to przyciąga coraz więcej sprzedających – mieszkańców regionu, ale także kupujących, wśród których są m.in. fani vintage i kolekcjonerzy. „Garażówka” to prawdziwa gratka dla łowców okazji, ale także szansa na pozbycie się z domu niepotrzebnych już rzeczy, które teraz mogą przydać się innym – mówi Violetta Dziubin-Łuszczyk, dyrektor marketingu Galerii Jurajskiej.
Co tym razem znajdziemy na wyprzedaży? Przede wszystkim różnego rodzaju starocie. Nie zabraknie modnych dziś rzeczy z epoki PRL-u, w tym: ceramiki, porcelany, szkła czy wyrobów z mosiądzu i drewna, a także wszelkich przedmiotów kolekcjonerskich np. znaczków, przypinek, fotografii i klocków.
Stałą pozycją garażówki są także ubrania – te z sprzed wielu lat, jak również znacznie nowsze oraz upcycle, czyli takie, którym nadano nowe życie. Tradycyjnie także będzie można na garażówce znaleźć biżuterię, książki i komiksy, gry komputerowe i planszowe, płyty CD, DVD i winylowe, a także zabawki, akcesoria i ubranka dla dzieci.
– Oferta wyprzedaży garażowej zawsze jest zaskoczeniem. Co jednak zauważalne, to, że staje się ona coraz bardziej zróżnicowana. Można tu znaleźć przedmioty, które mają po 50, a nawet 100 lat, jak również rzeczy, które jeszcze kilka miesięcy temu były na sklepowych półkach, ale okazały się być nietrafionym zakupem lub prezentem. Nie brakuje też rzeczy całkiem nowych, jeszcze w oryginalnych opakowaniach. Wybór jest więc szeroki – mówi.
Jest w czym wybierać, ale można także się sporo nauczyć. Organizowana przez Jurajska impreza promuje bowiem ideę obiegu zamkniętego. – Poprzez to wydarzenie pokazujemy, co zrobić z rzeczami, których mamy w nadmiarze, z których wyrośliśmy lub które się nam już nie podobają. Zamiast je wyrzucać, często w bardzo dobrym stanie, warto je sprzedać, zarobić i przekazać komuś, kto być może ich poszukuje – mówi Violetta Dziubin-Łuszczyk.
Wyprzedaż garażowa odbywa się w godzinach od 12 do 16. Wstęp wolny.
***
Galeria Jurajska to największe centrum handlowe w Częstochowie (49 tys. m kw. GLA). Działający od 2009 roku obiekt z roku na roku zyskuje na popularności. W efekcie dziś to najchętniej wybierana galeria w mieście i jedna z najpopularniejszych w regionie. W Galerii Jurajskiej można znaleźć 200 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych oraz wielosalowe kino Cinema City. Ofertę wypełniają najpopularniejsze polskie i zagraniczne marki. Swoje sklepy mają tutaj m.in. Grupa LPP (Reserved, Cropp, Home & You, House, Mohito, Sinsay), grupa Inditex (Zara, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti), H&M, TK Maxx, Mango, New Yorker, Douglas, Rossmann, Sephora, Super Pharm, Euro RTV AGD, Intersport, Empik, Smyk, Apart i wiele innych. W obiekcie działa także strefa rozrywki Bajkowy Labirynt. Operatorem spożywczym jest natomiast Biedronka. Do dyspozycji klientów Galerii Jurajskiej jest wielopoziomowy parking mogący pomieścić ponad 2330 samochodów, parking autokarowy, rowerowy, motocyklowy a także nowocześnie zaaranżowana strefa restauracyjna z wydzieloną przestrzenią wypoczynkową. Tuż przy galerii klienci znajdują natomiast nowocześnie zaaranżowany miejski ogród nad bulwarami Warty oraz parking autokarowy. We wnętrzu obiektu z kolei przygotowano dla nich kilka stref relaksu, w tym spektakularną strefę dydaktyczno-wypoczynkową z licznymi akwariami słono- i słodkowodnymi. Właścicielem galerii jest GTC S.A.