Galeria Jurajska sprzedała karty prepaid za ponad 1,8 mln zł! Opublikowano 26 stycznia 2023
Karty podarunkowe w centrach handlowych cieszą się coraz większą popularnością, zwłaszcza w sezonach prezentowych. Widać to najlepiej na przykładzie Galerii Jurajskiej.

Galeria Jurajska odnotowała rekordową sprzedaż swoich kart podarunkowych. Tylko w okresie przedświątecznym, tj. w listopadzie i grudniu ubiegłego roku, do sprzedaży trafiło tu niemal 10 tys. kart prepaid o łącznej wartości ponad 1,84 mln złotych.

W grudniu – miesiącu kluczowym dla handlu – Jurajska zajęła wysokie, bo 5. miejsce w zestawieniu sprzedaży kart w galeriach, jaki prowadzi ich operator FinPay. Wyższe miejsca zajęły tylko znacznie większe centrach handlowe ulokowane w dużych miastach, w tym m.in. w Poznaniu i Łodzi.

Ale rośnie nie tylko zainteresowanie i sprzedaż kart. Klienci centrum doładowują je coraz większymi kwotami. W grudniu 2022 r. wartość średniego zasilenia wynosiła ponad 190 złotych, dla porównania w listopadzie 2022 r. było to około 174 złotych. Nie brakowało jednak kart ze zdecydowanie wyższymi sumami.

– Na tak dobry wynik złożyło się kilka czynników. Przede wszystkim na rynku dynamicznie rośnie popularność kart prepaid, które udostępnia coraz więcej marek i centrów handlowych – mówi Violetta Dziubin-Łuszczyk, dyrektor marketingu Galerii Jurajskiej.

– Klienci oswoili się już z tym produktem, rozumieją zasady korzystania z niego i dostrzegają coraz więcej jego zalet, zwłaszcza w sezonach prezentowych. Pod tym względem Jurajska mocno korzysta na ogólnopolskim trendzie konsumenckim i rozwoju rynku prepaid – dodaje.

Nie jest to jednak jedyny powód dobrych wyników. – W Jurajskiej mocno rośnie sprzedaż wśród lokalnych pracodawców, w tym dużych firm, które wykorzystują karty do motywowania i nagradzania pracowników np. w zastępstwie bonów podarunkowych czy premii finansowych – mówi.

– Pod tym względem końcówka 2022 roku również była rekordowa. Firmy kupują dziś najchętniej karty o wartości od 100 do 500 złotych, coraz częściej też wykorzystując w tym celu udostępnioną możliwość zakupu online, co znacznie ułatwia im transakcję – dodaje.

Sprzedażowy peak to także zasługa sezonowości. – Wśród klientów indywidualnych karty stały się popularnym i chętnie wybieranym prezentem okazjonalnym, dzięki któremu ofiarowuje się zakupy w Jurajskiej. Dla wielu osób to dziś bardzo atrakcyjny i – co kluczowe – uniwersalny upominek, bo obdarowany sam może zrealizować transakcję zakupu w sklepach naszej galeri – mówi.

Wynikom pomogły też zmiany, na jakie zdecydowało się centrum. Pod koniec 2022 roku wymieniono operatora kart, nawiązując współpracę FinPay. Re-launchowi kart towarzyszyła też kampania promocyjna, która na nowo przedstawiała produkt oraz jego funkcjonalność.

Według nowych zasad klienci sami decydują o kwocie, jaką mogą doładować kartę prepaid MasterCard. Minimalna wartość wynosi 50 zł, a maksymalna 1000 zł. Kupujący mają też opcję doładowania do 4000 zł przy podaniu danych osobowych przy zakupie. Sprzedaż prowadzona jest zarówno stacjonarnie w Punkcie Informacyjnym, jak również online z dostawą do domu.

– Wraz z wprowadzeniem kart nowego operatora, klienci zyskali także większą elastyczność m.in. w limicie kwoty, ale także dwa sprawnie działające kanały zakupu – stacjonarnie i online z dostawą, a także online w opcji click&collect. Miało to kolosalny wpływ na popularność i udany re-launch produktu w kluczowym sezonie dla handlu i obrotów naszch najemców – mówi.

 

Źródło: Galeria Jurajska/Guarana PR
Tagi: Galeria Jurajska, Częstochowa, GTC SA


***

Galeria Jurajska to największe centrum handlowe w Częstochowie (49 tys. m kw. GLA). Działający od 2009 roku obiekt z roku na roku zyskuje na popularności. W efekcie dziś to najchętniej wybierana galeria w mieście i jedna z najpopularniejszych w regionie. W Galerii Jurajskiej można znaleźć 200 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych oraz wielosalowe kino Cinema City. Ofertę wypełniają najpopularniejsze polskie i zagraniczne marki. Swoje sklepy mają tutaj m.in. Grupa LPP (Reserved, Cropp, Home & You, House, Mohito, Sinsay), grupa Inditex (Zara, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti), H&M, TK Maxx, Mango, New Yorker, Douglas, Rossmann, Sephora, Super Pharm, Euro RTV AGD, Intersport, Empik, Smyk, Apart i wiele innych. W obiekcie działa także strefa rozrywki Bajkowy Labirynt. Operatorem spożywczym jest natomiast Biedronka. Do dyspozycji klientów Galerii Jurajskiej jest wielopoziomowy parking mogący pomieścić ponad 2330 samochodów, parking autokarowy, rowerowy, motocyklowy a także nowocześnie zaaranżowana strefa restauracyjna z wydzieloną przestrzenią wypoczynkową. Tuż przy galerii klienci znajdują natomiast nowocześnie zaaranżowany miejski ogród nad bulwarami Warty oraz parking autokarowy. We wnętrzu obiektu z kolei przygotowano dla nich kilka stref relaksu, w tym spektakularną strefę dydaktyczno-wypoczynkową z licznymi akwariami słono- i słodkowodnymi. Właścicielem galerii jest GTC S.A.

Grupa GTC jest wiodącym inwestorem i deweloperem działającym na rynku nieruchomości, koncentrującym się na Polsce i stolicach krajów Europy Środkowo-Wschodniej. W ciągu prawie 30 lat działalności, GTC wybudował w Europie Środkowo-Wschodniej 78 nowoczesnych obiektów biurowych i handlowych o wysokim standardzie, o łącznej powierzchni 1,4 mln m kw. Obecnie GTC aktywnie zarządza portfelem nieruchomości komercyjnych, na który składa się 43 budynków komercyjnych oferujących ok. 754 tys. m kw. powierzchni biurowej i handlowej do wynajęcia w Polsce, Węgrzech, Bukareszcie, Belgradzie, Zagrzebiu i Sofii. Ponadto Grupa realizuje 440 tys. m kw. powierzchni komercyjnej w stolicach Europy Środkowo Wschodniej, z których ponad 33 tys. m kw. są w trakcie budowy. Akcje GTC S.A. notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie oraz na Giełdzie Papierów Wartościowych w Johannesburgu. 

 

 
Przypisane branże