Galeria Jurajska podsumowuje 15. rok na rynku. Nowości w ofercie i rekord liczby wydarzeń! Opublikowano 14 stycznia 2025
Blisko 6 mln klientów w ciągu 12 miesięcy, kolejne debiuty krajowych i międzynarodowych marek oraz spektakularne modernizacje lokali, które objęły blisko 4 tys. m kw., a do tego rekordowa liczba zorganizowanych wydarzeń – aż 65! W 2024 roku Galeria Jurajska po raz kolejny pokazała, że jest nie tylko niekwestionowanym liderem w północnej części województwa śląskiego, ale także miejscem, które przyciąga topowe marki, stale się rozwija i dostosowuje do potrzeb zakupowych klientów.

 

 

– Miniony rok, w którym świętowaliśmy 15. urodziny, był dla nas czasem intensywnej pracy, skoncentrowanej na rozwoju tenant-mixu w kluczowych segmentach. Rok 2024 przyniósł zarówno nowe otwarcia unikalnych lokalnie marek, jak również liczne modernizacje w działających już sklepach, które zaowocowały m.in. pojawieniem się w Jurajskiej najnowszych konceptów popularnych marek. Zmiany w tenant-mixie, w połączeniu z silnie modową ofertą, sprawiły, że umocniliśmy pozycję Jurajskiej jako regionalnej destynacji zakupowej nr 1 w regionie oraz przyczyniliśmy się do wzrostu wskaźnika odwiedzin – mówi Anna Borecka, dyrektor Galerii Jurajskiej i dodaje: – Kluczowym elementem tego sukcesu był również przemyślany, dopasowany do lokalnej społeczności kalendarz marketingowy, który wypełniła największa w naszej historii liczba wydarzeń i imprez. Dzięki nim nie tylko podkreśliliśmy rozrywkowy charakter galerii, ale także poszerzyliśmy funkcje obiektu jako miejsca, które zapewnia jedyną w swoim rodzaju rozrywkę oraz integruje klientów.

 

Rozwój oferty Jurajskiej widać w liczbach. 2024 rok przyniósł kolejne otwarcia, m.in. Rituals Cosmetics, The North Face, Komputronik. Jednocześnie 9 najemców, którzy zajmują dziś łącznie blisko 4 tys. m kw., zdecydowało się na modernizacje lokali, wprowadzenie nowych konceptów handlowych, a w niektórych przypadkach także zwiększenie powierzchni najmu. W gronie tym znalazły się m.in. tak ważne dla pozycji obiektu brandy jak Bershka, Sephora, New Yorker, Pizza Hut czy KFC. W ciągu 12 miesięcy dział leasingu przedłużył także umowy z najemcami, które objęły łącznie blisko 13 tys. m kw.

 

– 2024 rok pokazał doskonale, że w działaniach leasingowych podążamy zarówno za potrzebami klientów, jak i trendami na rynku retail, świadomie rozwijając portfolio marek dzięki atutom Jurajskiej. Z jednej strony stawiamy na brandy, jakich oczekują konsumenci. Z drugiej, dzięki zacieśnianiu współpracy z obecnymi najemcami, wprowadzamy kolejne nowości, w tym rozwiązania omnichannelowe. Skłonność marek do debiutów w Jurajskiej, a także do inwestycji, np. w nowe koncepty, pokazuje, że jesteśmy obiektem niezwykle atrakcyjnym biznesowo. Świadczy o tym także fakt, że dzięki działaniom w 2024 roku zbliżamy się do 100% komercjalizacji – mówi Anna Borecka.

 

Ale miniony rok zdominowały nie tylko zmiany w ofercie, także w aktywności marketingowej, którą wypełniły duże wydarzenia. Tylko od stycznia do grudnia galeria zorganizowała 65 imprez, w tym trzy edycje Częstochowa Summer Festival. Ta plenerowa seria koncertów, pełna gwiazd, przyciągnęła tysiące widzów. Tłumy zawitały także na wydarzenia: „Jurajska Szkoła Magii i Iluzji”, plenerowy Dzień Dziecka, „Wyspę Piratów”, spotkanie z Paddingtonem czy Mikołajki z różowym Mikołajem.

 

Galeria gościła również 12 edycji „Jurajskiej Garażówki” i aż 12 imprez targowych i jarmarków, w tym m.in. sztuki i rękodzieła, atrakcji turystycznych, małego dziecka, budowlane czy dla pupila. W kalendarzu nie zabrakło również wydarzeń sportowych, z których słynie obiekt, takich jak np. Puchar Śląska w Siatkówce Plażowej Kobiet i Mężczyzn, turnieje „Syn, Tato, Lato” czy Jurajska 40+ oraz nowości w tym sezonie Beach Champions Academy Jenio/Janio Camp, a także głośnych prezentacji klubów Raków Częstochowa i Włókniarz Częstochowa.

 

Centrum postawiło w 2024 roku także na wydarzenia bliskie lokalnej społeczności, w tym „Motoserce” ze zbiórką krwi i koncertem Big Cyc, cykliczne mammografie, akcję „Siła Kobiet” z Polska Press dedykowaną amazonkom, Piknik Służb Mundurowych czy zbiórkę elektrośmieci z okazji Dnia Ziemi. Miniony rok upłynął również pod znakiem nowych technologii. Wydarzenia galerii wzbogaciły atrakcje VR i AI, takie jak symulatory, roboty czy fotobudki ze sztuczną inteligencją. Obiekt umocnił także obecność w social mediach, rozwijając projekt TV JuRAJSKA, nagrodzony w 2024 roku srebrną statuetką PRCH Retail Awards w kategorii „Działania Roku w Social Media”. Jurajska zwróciła uwagę Jury nieszablonowym pomysłem stworzenia telewizji centrum handlowego, które doceniło regionalny charakter działań i szeroki ich zakres.

 

– Organizując wydarzenia w 2024 roku, postawiliśmy na różnorodność tematyki i skali, tak aby klienci z różnych grup wiekowych i o różnych zainteresowaniach mogli wziąć udział w atrakcjach. Po raz pierwszy w kalendarzu pojawiło się też tak wiele imprez plenerowych i z udziałem nowych technologii. Efektem był najintensywniejszy eventowo okres w historii Jurajskiej – mówi Anna Borecka i dodaje: – Fakt, że w strategii skupiliśmy się na koncertach, imprezach sportowych, wydarzeniach dla dzieci i licencyjnych, a także akcjach społecznych czy targach, sprawił, że kilkakrotnie w ciągu roku nasze wydarzenia przynosiły dzienne rekordy frekwencyjne. Umożliwiło to także pokazanie Jurajskiej z bardziej rozrywkowej i społecznościowej strony.

 

Te kierunki rozwoju Jurajska planuje kontynuować w 2025 roku. – Naszym celem na ten rok jest dalsze umacnianie pozycji Jurajskiej na regionalnym rynku, głównie poprzez rozwój oferty. W planach mamy zarówno kolejne otwarcia – tu umowy są już finalizowane – jak i modernizacje, dzięki którym poszerzymy i unowocześnimy ofertę. Szykujemy także kilka zaskakujących inwestycji, które dodatkowo uatrakcyjnią Jurajska jako miejsce spotkań. Również nasz kalendarz imprez będzie pełen atrakcji. Na pewno w 2025 roku powrócą koncerty plenerowe, czyli nasze najgłośniejsze imprezy – zapowiada Anna Borecka.

Przypisane branże