Galeria Jurajska na mocnym plusie. Obiekt notuje dwucyfrowe wzrosty i rekordową sprzedaż kart podarunkowych Opublikowano 3 lutego 2025


Dwucyfrowy wzrost footfallu i idący za tym dwucyfrowy wzrost obrotów! Galeria Jurajska konsekwentnie umacnia pozycję lidera w północnej części województwa śląskiego.

 

Tylko w 2024 roku to największe centrum handlowo-rozrywkowe w Częstochowie, należące do portfolio GTC S.A. i obecne na rynku od piętnastu lat, odwiedziło aż o 10 proc. więcej klientów niż w 2023 roku. Osiągnięty wynik znacząco przekroczył wskaźniki footfallu odnotowane przez Polską Radę Centrów Handlowych w 2024 roku. W rezultacie obiekt zamknął miniony rok z blisko 6 milionami klientów.

To jednak nie jedyny powód do zadowolenia, jaki ma Jurajska i jej najemcy. Wzmożony ruch na pasażu, obserwowany przez cały 2024 rok, przełożył się na znaczną sprzedaż. Rok do roku Jurajska zanotowała wzrost obrotów oscylujący na poziomie aż 16 proc. Obiekt sprzedał także rekordową liczbę kart podarunkowych, które umożliwiają zakupy w sklepach galerii. Ich łączna wartość wyniosła ponad 7,8 mln złotych, to o ponad 1,6 mln więcej niż rok wcześniej.

– Osiągnięte w 2024 roku wyniki są najlepszym dowodem na skuteczność realizowanej przez nas strategii. Pokazują także, jak niezachwianą pozycję rynkową ma obiekt. Dzięki temu nie tylko stale poszerzamy bazę klientów, przyciągając kupujących z całego regionu, ale także niezmiennie pozostajemy destynacją zakupową numer jeden w północnej części woj. śląskiego - mówi Anna Borecka, dyrektor Galerii Jurajskiej. 

– Wpływ na to ma przede wszystkim mocna oferta, dopasowana do potrzeb lokalnego rynku oraz oparta na wiodących markach lifestylowych, rozrywce i unikalnych lokalnie brandach. Istotnym czynnikiem jest także konsekwentny i wielowymiarowy rozwój tenant-mixu, w którym obok nowych marek systematycznie pojawiają się innowacyjne koncepty, często oparte na omnichannelu. To przyciąga uwagę konsumentów – dodaje.

Zwłaszcza, że oferta Jurajskiej obejmuje dziś niemal 200 sklepów, lokali usługowych i gastronomicznych, wśród których można znaleźć tak profootfallowe marki, jak m.in. Zara, Reserved, H&M, Massimo Dutti, New Yorker, Empik, Sephora, RTV Euro AGD, Jysk czy Cinema City! Samo centrum jest też blisko w 100% wynajęte, co jest efektem rozwoju oferty w 2024 roku. Tylko w minionym roku zadebiutowały tu takie brandy, jak m.in. Rituals Cosmetics, The North Face czy Komputronik.

Jednocześnie 9 najemców, zajmujących ok. 4 tys. m kw., przeprowadziło modernizację lokali i wdrożyło nowe koncepty. W tym gronie znalazły się tak istotne dla pozycji Jurajskiej marki, jak: Bershka, Sephora, New Yorker, Pizza Hut czy KFC. Dodatkowo w 2024 roku Jurajska skutecznie przedłużyła umowy z najemcami na łączną powierzchnię blisko 13 tys. m kw.

– Rozwijając portfolio marek, szczególną uwagę przykładamy do analizy potrzeb klientów z Częstochowy i okolic oraz bieżących trendów zakupowych i konsumenckich. Każde otwarcie i każda zmiana są więc odpowiedzią na te obserwacje. To dziś fundament naszej strategii. Dzięki temu tworzymy ofertę, która jest dopasowana do oczekiwań lokalnego i regionalnego rynku, nowoczesna oraz procentująca – mówi.

Ale nie tylko oferta miała wpływ na wyniki, którymi Jurajska zamyka 2024 rok. Także doskonale zaplanowana aktywność marketingowa, która w minionym roku skoncentrowała się na rozszerzeniu funkcji rozrywkowej i społecznościowej Jurajskiej. W samym tylko 2024 roku galeria zorganizowała aż 65 wydarzeń, co było rekordem w jej historii!

Wśród nich znalazły się m.in. plenerowe koncerty gwiazd, które przyciągnęły tłumy. Galeria zorganizowała też 12 edycji „Jurajskiej Garażówki” oraz 12 targów. W kalendarzu znalazły się również duże wydarzenia sportowe, prezentacje klubów Raków i Włókniarz Częstochowa oraz eventy dla najmłodszych, w tym oparte na atrakcjach AI i VR. Jurajska gościła też akcję „Motoserce”.

– Organizowane przez nas akcje marketingowe zmieniają postrzeganie Jurajskiej, ale także – co kluczowe – wspierają realizację celów biznesowych. Unikalny i zróżnicowany charakter imprez w 2024 roku skutecznie pomógł nam w rozszerzeniu zasięgu oddziaływania galerii, a także wzmocnieniu footfallu, zwłaszcza w kluczowych sezonach handlowych – mówi Anna Borecka.

– Jednocześnie, bardzo intensywny kalendarz marketingowy, w którym mocny akcent położyliśmy na wydarzenia plenerowe na Bulwarach Jurajskich, umożliwił nam rozszerzenie funkcji i lokalnych ról Jurajskiej oraz wzmocnienie rozrywkowego profilu obiektu. To sprawiło, że w minionym roku byliśmy prawdziwym centrum wydarzeń, które przyciągało tłumy – dodaje.

Ten kierunek Jurajska ma w planach kontynuować w 2025 roku. – Oferta Jurajskiej będzie się nadal rozwijać. W planach są nowe otwarcia, a także modernizacje. Proces ten nabiera tempa. Także skala wydarzeń będzie zbliżona do tej z 2024 roku. Na pewno znów wiele dziać będzie się w plenerze – zapowiada Anna Borecka.

 

Przypisane branże