Galeria Jurajska zakończyła współpracę z agencją Golden Rocket. Od teraz opieką graficzną największej galerii handlowo-rozrywkowej w północnej części województwa śląskiego zajmie się krakowska agencja Madeinbrain Studio.
Do zadań nowego partnera należeć będzie przede wszystkim dalszy rozwój wdrożonej na początku tego roku nowej, pełnej cybernetycznych elementów linii kreatywnej, w której kluczową rolę odgrywają tworzone przez AI grafiki i postaci utrzymane w duchu postdigital-art.
Jak zapewniają przedstawiciele Jurajskiej, współpraca z Madeinbrain Studio umożliwi obiektowi rozwinięcie tej najodważniejszej w historii galerii koncepcji, w której rolę „artysty” powierzono AI. W nowej odsłonie linia zyska autorskie elementy. Jurajska postawi też na jeszcze szersze wykorzystanie nowych rozwiązań AI.
Jednym z kluczowych elementów będzie wprowadzenie do komunikacji animowanych grafik AI oraz wideo AI, czyli obrazów, które sztuczna inteligencja nie tylko tworzy, ale także realistycznie ożywia. Ten element sprawi, że akcje galerii zyskają efektowną i dynamiczną oprawę, kojarzącą się chociażby z filmami science fiction czy futurystycznymi wizjami rodem z twórczości Stanisława Lema i Philipa K. Dicka.
Jurajska będzie pierwszym obiektem handlowym, który tak szeroko wykorzysta tego typu rozwiązanie zarówno w komunikacji w mediach społecznościowych, jak i w outdoorze oraz digitalu. Ożywione treści pojawią się także w kioskach multimedialnych na terenie obiektu. Całość będzie realizowana pod hasłem „JurAIska 2.0”.
– Z początkiem 2025 r. wprowadziliśmy innowacyjną na rynku linię kreatywną, która zrywa z tradycyjną dla retailu estetyką oraz w odważny sposób korzysta z osiągnięć AI, łącząc sztukę z możliwościami technologii. W efekcie nasze komunikaty zdominowały projektowane przez AI unikalne wizualnie treści oraz futurystyczne postaci, które – tak jak nasi klienci – żyją w świecie nowinek technologicznych – mówi Ewelina Nowak-Olszowiec, Dyrektor Marketingu w Galerii Jurajskiej.
– Teraz idziemy o krok dalej. Dzięki współpracy z Madeinbrain bohaterowie naszej kampanii ożyją. Wykorzystując zaawansowane narzędzia AI, agencja wprowadzi do kreacji ruch i ekspresję emocji. To przełomowy ruch, który sprawi, że nasza linia kreatywna stanie się jeszcze bardziej immersyjna, realistyczna i angażująca, zachowując jednocześnie swój niepowtarzalny klimat – dodaje.
Poprzez ten kierunek Jurajska chce podkreślić, że jest nowoczesnym, otwartym na innowacje obiektem handlowym, który stale się zmienia – tak jak jego otoczenie. Co więcej, galeria to przestrzeń, w której nowe technologie, takie jak AI, VR, AR czy roboty, odgrywają coraz większą rolę – zarówno w rozrywce, jaką oferuje, jak i w doświadczeniach zakupowych (CX), ścieżce zakupowej klienta oraz budowaniu społeczności.
– Nowe odsłony komunikacji Jurajskiej będą tworzone z wykorzystaniem zaawansowanych technologii. Generatywna AI nie tylko będzie kreować fantastyczne światy i postaci, ale także wprowadzi je w ruch za pomocą coraz potężniejszych silników AI. W ten sposób zapowiedź każdej akcji będzie niczym filmowy trailer przykuwający uwagę. Uzyskany efekt 3D wzmocni natomiast emocjonalny odbiór komunikatu – mówi Zygmunt Batko z agencji Madeinbrain Studio.
– Połączenie kreatywności AI i tradycyjnych metod tworzenia grafiki otwiera przed Jurajską zupełnie nowe możliwości. Narzędzia wykorzystywane w procesie twórczym pozwalają teraz na kreowanie hiperrealistycznych, a jednocześnie surrealistycznych światów. Z kolei wykorzystanie technologii „augmented reality” wprowadzi klientów w doświadczenie nowoczesności – dodaje.
Madeinbrain Studio już po raz drugi współpracuje z Galerią Jurajską, wcześniej w latach 2014 – 2022 odpowiadała za linie kreatywne obiektu. Agencja obecna jest na rynku od 15 lat i w tym czasie pracowała dla ponad 30 obiektów handlowych w całej Polsce.