Galeria Jurajska z rekordową dzienną frekwencją Opublikowano 28 listopada 2018
Black Friday przyniósł Galerii Jurajskiej dzienny rekord frekwencji. Zdaniem przedstawicieli galerii, jest to zasługa nie tylko samych promocji w sklepach.

Galeria Jurajska umacnia swoją regionalną pozycję i notuje kolejne rekordowe wyniki. Tylko w miniony piątek, centrum handlowe odwiedziło blisko 44 tys. osób! To jeden z najlepszych dziennych wyników galerii od otwarcia w 2009 roku.

To również wynik o ponad 100 proc. wyższy od średniej, dziennej frekwencji w 2018 roku i najlepszy, jaki zanotowano w tym roku. Zdaniem przedstawicieli Galerii Jurajskiej na taki wynik złożyło się kilka czynników, nie tylko promocje, jakie miały miejsce w miniony Black Friday.

- Od początku tego roku obserwujemy stabilny wzrost dziennej frekwencji. Z jednej strony jest to efekt przesunięcia się ruchu z niedziel niehandlowych na dni handlowe w tygodniu, z drugiej strony rosnącej popularności Galerii Jurajskiej w całym regionie – mówi Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Jurajskiej.

Zdaniem Bugajczyka, to właśnie ten ostatni element przeważył i przyniósł w miniony piątek rekordowy wynik. – W ciągu ostatnich lat znacząco poszerzyliśmy nasz zasięg oddziaływania. Z galerii lokalnej, staliśmy się obiektem regionalnym, który w swoich zasięgu ma już blisko 1,5 miliona osób – mówi.

- Wśród naszych klientów znaleźć dziś można zarówno mieszkańców powiatów częstochowskiego, myszkowskiego, kluczborskiego, ale także mieszkańców położonych blisko Częstochowy miast województw łódzkiego, świętokrzyskiego i opolskiego.  To pozwala nam działać na znacznie szerszym rynku niż jeszcze 5 lat temu – dodaje.

Spora w tym zasługa zmian, jakie zaszły w galerii. Przede wszystkim w jej ofercie. Galeria Jurajska jest dziś już w 100% skomercjalizowana. Centrum handlowe jest także jedynym obiektem fashion w północnej części województwa śląskiego z ofertą równo 200 sklepów, z których ponad 40 proc. zajmują zagraniczne i polskie marki modowe.

W centrum handlowym swoje sklepy mają tacy giganci jak: ZARA, H&M, TK Maxx, Stradivarius, Bershka C&A, Massimo Dutti, New Yorker, Tatuum, Deichmann, Adidas, Nike czy Puma. W ofercie można znaleźć także pełne portfolio marek należący do LPP z największym w Polsce salonem Reserved na czele.

- Magnesem, który przyciąga dziś do Jurajskiej, zwłaszcza w okresie promocji jest bogata i zróżnicowana oferta modowa. Pod dachem galerii można znaleźć dziś wszystkie najpopularniejsze w Polsce sieci odzieżowe, ale także szeroką ofertę kosmetyków, biżuterii i dodatków. To sprawia, że Jurajską odwiedza nie tylko coraz więcej osób, ale także z coraz dalszych zakątków regionu, gdzie takiej oferty nie ma  – mówi.

Ale footfall pobudza nie tylko oferta, także zmiany jakie zaszły w wyglądzie galerii. Galeria Jurajska jest dziś jednym z nielicznych obiektów w województwie śląskim tak intensywnie inwestującym w swoją metamorfozę. Tylko w ciągu 3 lat w galerii zrealizowano kilkanaście dużych inwestycji.

Centrum wzbogaciło się m.in. o nowoczesny miejski ogród nad rzeką Wartą, przestronny food court, nowe strefy relaksu i wypoczynku i największy na świecie zegar ze ścianą wodną. Niedawno w galerii modernizacji poddano także jedną z alei handlowych na 2 piętrze.

W efekcie prac powstała wypełniona ciekawymi markami modowymi „ulica” handlowa. Galeria przyjazna jest także zmotoryzowanym. W centrum działa nowoczesny system parkingowy ułatwiający znalezienie miejsca postojowego. Obiekt powiększa także stale pulę miejsc parkingowych. W listopadzie do użytku oddano kolejne 60!

- Staramy się być galerią komfortową, w której klient robi nie tylko szybkie zakupy, ale także wielogodzinny „shopping”, jaki towarzyszy np. Black Friday czy zakupom przedświątecznym. Fakt, że w miniony piątek wybrało nas tak wielu mieszkańców regionu pokazuje, że jest to słuszny kierunek, w którym będziemy dalej się rozwijać – mówi Bugajczyk.

Galeria Jurajska to największe centrum handlowe w Częstochowie (49 tys. m kw. GLA). Działający od 2009 roku obiekt z roku na roku zyskuje na popularności. W efekcie dziś to najchętniej wybierana galeria w mieście i jedna z najpopularniejszych w regionie.  Tylko w 2017 roku galerię odwiedziło blisko 7 mln osób. W Galerii Jurajskiej można znaleźć blisko 200 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych oraz wielosalowe kino Cinema City. Ofertę wypełniają najpopularniejsze polskie i zagraniczne marki.  Swoje sklepy mają tutaj m.in. Grupa LPP (Reserved, Cropp, Home & You, House, Mohito, Sinsay), grupa Inditex (Zara, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti), TK Maxx, C&A, Euro RTV AGD, Intersport, Empik, H&M, New Yorker, Smyk, Rossmann, Sephora, Super Pharm, Biedronka, Douglas, Carry, TruTrussardi, Apart i wiele innych. Do dyspozycji klientów Galerii Jurajskiej jest wielopoziomowy parking mogący pomieścić 2000 samochodów, parking autokarowy, rowerowy, motocyklowy a także nowocześnie zaaranżowana strefa restauracyjna z wydzieloną przestrzenią wypoczynkową. Tuż przy galerii klienci znajdują natomiast nowocześnie zaaranżowany miejski ogród nad bulwarami Warty oraz parking autokarowy. We wnętrzu obiektu z kolei przygotowano dla nich kilka stref relaksu, w tym strefę dydaktyczną premium z akwariami (morskim i słodkowodnym). Właścicielem galerii jest GTC S.A.

 

 

Przypisane branże