Galeria Jurajska sięga po retailtainment
Galeria Jurajska chce bawić swoich klientów? Największe centrum handlowe w Częstochowie coraz mocniej stawia w swojej ofercie na rozrywkę. Tylko w ciągu ostatnich 3 lat galeria zrealizowała serię kilkunastu dużych inwestycji, tworząc nowoczesną infrastrukturę służącą zabawie, wypoczynkowi i rekreacji.
W centrum handlowym zmodernizowany został m.in. food court i zewnętrzne boiska do siatkówki. Powstał także mający 8,5 tys. m kw. miejski ogród z placami zabaw nad bulwarem Warty oraz wewnętrzna strefa wypoczynkowo-edukacyjna z dwoma olbrzymi akwariami – słodko- i słonowodnym.
Oferta galerii wzbogaciła się też o mający 966 m kw. fitness club oraz restauracje i kawiarnie. Tych ostatnich jest tutaj już 18, z czego 3 znajdują się poza food courtem. W efekcie dynamicznych zmian w tenant-mixie blisko 11,5 proc. oferty przypada już na rozrywkę. Kino, lokale gastronomiczne, centrum rozrywki oraz fitness zajmują łącznie aż 5,5 tys. m kw. GLA Jurajskiej.
- Idziemy z duchem czasu i coraz mocniej sięgamy po możliwości, jaki daje retailtainment. Większy udział rozrywki pozwala nam na tworzenie klientom doświadczenia zakupowego, w którym tradycyjny shopping łączy się z zabawą i pozytywnymi emocjami. To wzmacnia lojalność klienta, ale także pozwala nam zwiększać zasięg i walczyć o nowych odbiorców, zwłaszcza o rodziny i młodzież – mówi Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Jurajskiej.
Jak podkreśla Bugajczyk, retailtainment to przyszłość galerii, a większy udział rozrywki w tenant-mixie to dziś szansa na rozwój. Powód? – Po pierwsze, odmłodniał nam klient. Do głosu doszło pokolenie millenialsów i post-millennialsów nastawione na doświadczenia poza zakupowe. To wymagający konsument, dla którego galeria jest nie tylko miejscem robienia zakupów, ale także zabawy, spotkań i integracji. Rozrywka tutaj te potrzeby idealnie wypełnia – mówi.
- Kluczowe są także zmiany w postawach konsumenckich Polaków. Ostatnie badania pokazują, że wydajemy coraz więcej na rozrywkę, wizyty w restauracjach czy członkostwo w fitness clubach. Już co piąty Polak skłonny jest miesięcznie wydać na zabawę od 300 do 500 zł. Chętniej szukamy więc unikalnych rozrywek, ale w bezpośrednim sąsiedztwie. Dobrą rozrywkę chcemy mieć pod ręką i najlepiej w jednym miejscu – mówi.
Ale jest jeszcze jeden element, który przemawia za rozrywką – niehandlowe niedziele. – W najbliższych latach można spodziewać się rozrywkowego boom w galeriach handlowych w Polsce. Ten kierunek dla centrów handlowych jest po prostu opłacalny, bo pozwala na utrzymanie ruchu w niedziele niehandlowe. Co więcej, tworzy nawet nową grupę odbiorców nastawionych wyłącznie na rozrywkę. Z tego powodu w Jurajskiej rozwijamy unikalny w kraju koncept niedzielnego centrum rozrywki – dodaje Bugajczyk.
Kolejny plus Jurajskiej
Jednym z jego kluczowych elementów, obok 18 restauracji i kawiarni, fitness clubu, 8-salowego kina i własnej infrastruktury, jest znacznie większe Centrum Rozrywki Bajkowy Labirynt, którego otwarcie zaplanowano na grudzień br. Firma RO-AN właściciel bawialni zdecydowała się na powiększenie jej przestrzeni w Jurajskiej z 222 m kw. do 486 m kw.
Wprowadzono także nowy koncept – trzeciej generacji. Dzięki tym zmianom z oferty Bajkowego Labiryntu w galerii mogą dziś korzystać nie tylko najmłodsi, ale także młodzież i dorośli. W centrum handlowym powstała m.in. interaktywna strefa Malucha, w której dzieci w wieku 0-3 lat mogą poznawać dźwięki, odgłosy zwierząt, kolory oraz kształty.
Starsze dzieci, w wieku 4-12 mają do swojej dyspozycji m.in. wielopoziomową konstrukcję zabawową połączoną z Torem Ninja, strefy animacji i urządzeń interaktywnych, salki urodzinowe oraz przestrzeń do budowania z klocków. Z myślą o tej grupie prowadzone są także zajęcia tematyczne m.in. chemiczne, taneczne i z robotyki. Dla osób powyżej 12 roku życia RO-AN przygotował natomiast pierwszy w Polsce dwutorowy Ninja Park. Składa się on z toru przeszkód oraz ogólnodostępnej strefy automatów ticketowych typu redemption.
W ofercie odświeżonego Bajkowego Labiryntu nie zabrakło także oferty dla rodziców. Jest w niej m.in. Dino Bar z napojami i przekąskami. Na terenie centrum Rozrywki można skorzystać także z bezpłatnego Wi-Fi oraz podładować urządzenie mobilne. W recepcji z kolei można kupić maskotki i upominki.
- Większy Bajkowy Labirynt uzupełnia i dopełnia naszą ofertę rozrywkową. To także kolejny jej element, dzięki któremu będziemy mogli zawalczyć o rodziny z dziećmi i młodzież. Nowoczesna strefa rozrywki wzbogaca także naszą ofertę z jaką wychodzimy w niedziele niehandlowe. Dzięki temu nasi klienci mają kolejny, ciekawy powód, aby nas odwiedzić – mówi Bugajczyk.
Jak podkreśla dyrektor, fakt, że Bajkowy Labirynt rozwija się w Jurajskiej pokazuje, jak dużym zaufaniem najemcy z tego segmentu darzą dziś obiekt. – Od początku tego roku mieliśmy już kilka dużych otwarć restauracji. Później były bulwary Warty. Teraz Bajkowy Labirynt. Widać dziś wyraźnie, że nasza praca, aby stać się galerią pełną rozrywki procentuje i przyciąga nowych partnerów, w tym firmę RO-AN, która w najbliższych latach planuje rozwój głównie w galeriach z dużym udziałem rozrywki w ofercie – dodaje.
***
Galeria Jurajska to największe centrum handlowe w Częstochowie (49 tys. m kw. GLA). Działający od 2009 roku obiekt z roku na roku zyskuje na popularności. W efekcie dziś to najchętniej wybierana galeria w mieście i jedna z najpopularniejszych w regionie. Tylko w 2017 roku galerię odwiedziło blisko 7 mln osób. W Galerii Jurajskiej można znaleźć blisko 200 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych oraz wielosalowe kino Cinema City. Ofertę wypełniają najpopularniejsze polskie i zagraniczne marki. Swoje sklepy mają tutaj m.in. Grupa LPP (Reserved, Cropp, Home & You, House, Mohito, Sinsay), grupa Inditex (Zara, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti), TK Maxx, C&A, Euro RTV AGD, Intersport, Empik, H&M, New Yorker, Smyk, Rossmann, Sephora, Super Pharm, Biedronka, Douglas, Carry, TruTrussardi, Apart i wiele innych. Do dyspozycji klientów Galerii Jurajskiej jest wielopoziomowy parking mogący pomieścić 2000 samochodów, parking autokarowy, rowerowy, motocyklowy a także nowocześnie zaaranżowana strefa restauracyjna z wydzieloną przestrzenią wypoczynkową. Tuż przy galerii klienci znajdują natomiast nowocześnie zaaranżowany miejski ogród nad bulwarami Warty oraz parking autokarowy. We wnętrzu obiektu z kolei przygotowano dla nich kilka stref relaksu, w tym strefę dydaktyczną premium z akwariami (morskim i słodkowodnym). Właścicielem galerii jest GTC S.A.