Informacja prasowa: 10-01-2019, Częstochowa
Tomasz Pietrzak/Guarana PR
Biuro Prasowe Galerii Jurajskiej
tel. 509 106 256 mail. tomasz.pietrzak[at]guaranapr.pl
CEE Retail Eastate Awards to jedno z najbardziej rozpoznawalnych międzynarodowych wyróżnień na rynku centrów handlowych w Europie Środkowo-Wschodniej. W tym roku nagrody zostaną przyznane już po raz 11. Na tegorocznej shortliście można także znaleźć częstochowski akcent.
Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Jurajskiej, ma szansę na nagrodę „Shopping Center Director”. W sumie w kategorii tej można znaleźć 8 nazwisk. O tym, że nazwisko dyrektora znalazło się na liście zadecydowało specjalne gremium składające się aż z 400 niezależnych jurorów z całego świata.
- To prestiżowe wyróżnienie jest uznaniem nie tylko dla managera galerii, ale wszystkich osób, które każdego dnia pracują na tym, aby nasze centrum handlowe działało bez zarzutu i miało pomysł na siebie. Fakt, że pojawiamy się w tym roku takim gronie i to wśród największych obiektów Polsce, jest tylko potwierdzeniem, że nasza ciężka praca idzie w dobrym kierunku, inspiruje branżę, a zarządzanie Jurajską jest wręcz modelowe – mówi Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Jurajskiej.
Bugajczyka nominowano do nagrody m.in. za efekty pracy całego zespołu, jakie zostały osiągnięte w Galerii Jurajskiej. Tylko w 2018 roku dzięki skutecznemu zarządzaniu galerią, udało się w niej utrzymać rosnącą liczbę klientów oraz rosnące obroty pomimo wejścia w życie ustawy o zakazie handlu w niedzielę i święta.
W konsekwencji galeria zakończyła rok z liczbą blisko 7,2 mln klientów i obrotami wyższymi niż w 2017 roku o 5 proc. Jurorzy zauważyli także efekty pracy zespołu leasingowego i prowadzonej komercjalizacji oraz fakt, że Jurajska jako jedno z nielicznych centrów handlowych w woj. śląskim jest dziś w 100 proc. wynajęta.
Dostrzeżono także inwestycje poczynione w galerii, w tym m.in. rewitalizację odcinka bulwaru Warty i stworzenie na nim miejskiego ogrodu, powstanie największej ściany wodnej na świecie z zegarem czy rozległe prace remontowe prowadzone wewnątrz galerii.
Uwagę 400 jurorów zwrócił także fakt, że w 2018 roku galerii udało się znacząco poszerzyć zasięg działania, daleko wykraczając poza lokalny rynek. Doceniono także działania realizowane przez dział marketingu, a także wyróżnienie, jakim było powierzenie dyrektorowi Jurajskiej drugiego obiektu do zarządzania – warszawskiej Galerii Północnej.
O tym czy Roman Bugajczyk zostanie dyrektorem roku przekonamy się już 24 stycznia podczas gali nagrody w Warszawie. Impreza zgromadzi przedstawicieli rynku centrów handlowych m.in. z Czech, Słowacji, krajów bałtyckich czy Ukrainy.
***
Galeria Jurajska to największe centrum handlowe w Częstochowie (49 tys. m kw. GLA). Działający od 2009 roku obiekt z roku na roku zyskuje na popularności. W efekcie dziś to najchętniej wybierana galeria w mieście i jedna z najpopularniejszych w regionie. Tylko w 2018 roku galerię odwiedziło blisko 7,2 mln osób. W Galerii Jurajskiej można znaleźć 200 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych oraz wielosalowe kino Cinema City. Ofertę wypełniają najpopularniejsze polskie i zagraniczne marki. Swoje sklepy mają tutaj m.in. Grupa LPP (Reserved, Cropp, Home & You, House, Mohito, Sinsay), grupa Inditex (Zara, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti), TK Maxx, C&A, Euro RTV AGD, Intersport, Empik, H&M, New Yorker, Smyk, Rossmann, Sephora, Super Pharm, Biedronka, Douglas, Carry, TruTrussardi, Apart i wiele innych. Do dyspozycji klientów Galerii Jurajskiej jest wielopoziomowy parking mogący pomieścić 2000 samochodów, parking autokarowy, rowerowy, motocyklowy a także nowocześnie zaaranżowana strefa restauracyjna z wydzieloną przestrzenią wypoczynkową. Tuż przy galerii klienci znajdują natomiast nowocześnie zaaranżowany miejski ogród nad bulwarami Warty oraz parking autokarowy. We wnętrzu obiektu z kolei przygotowano dla nich kilka stref relaksu, w tym strefę dydaktyczną premium z akwariami (morskim i słodkowodnym). Właścicielem galerii jest GTC S.A.