Lokalny biznes inwestuje w Jurajskiej
Lokalni najemcy coraz chętniej inwestują w Galerii Jurajskiej. Już dziś blisko 4% powierzchni centrum handlowego zajmują sklepy prowadzone przez tamtejszych przedsiębiorców. Są to przede wszystkim sklepy z ubraniami i dodatkami, ale także restauracje, kawiarnie, punkty usługowe czy wyspy handlowe.
Rosnące systematycznie obroty oraz liczba odwiedzających - i to pomimo niedziel niehandlowych - zachęcają coraz więcej inwestorów z Częstochowy do rozwoju w Jurajskiej. Tylko w ciągu ostatnich tygodni 2 lokalnych najemców zdecydowało się na przedłużenie umowy najmu z galerią.
Taki ruch wykonała należąca do lokalnego przedsiębiorcy marka Matik z modą męską. Najemca nie tylko zdecydował się dalej inwestować w lokal, ale także podjął decyzje o jego relokacji i powiększeniu. Jeszcze w lutym br. w ramach poziomu +1 Matik przeniesie się z 127 m kw. na powierzchnię 196 m kw.
Podobną decyzje podjęła marka Koko Moda, która również w ostatnich tygodniach przedłużyła umowę najmu z Galerią Jurajską. Lokalny najemca oferujący modę damską powiększy swój dotychczasowy lokal o 36 m kw. zajmując część sąsiadującego z nim pomieszczenia.
Dziś w Galerii Jurajskiej działają aż 26 punkty prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców. Są to m.in. sklepy Selini, TriniTy, Men’s Casual, Recman, Triumph, Faktorja, Reporter Young, a także restauracje Mihiderka i Strefa Sushi oraz kawiarnie Cafe Portugal, Consonni, Cafe Duo. Wkrótce do tego grona dołączy także nowy najemca – Forfiter Exclusive z alkoholami z całego świata – zapowiada galeria.
- Udział lokalnych najemców w tenant-mixie rośnie, ale jednocześnie zmienia się na przestrzeni ostatnich lat. Najemcy z lokalnego rynku coraz częściej sięgają po franczyzy znanych marek lub rozwijają swoje własne marki i koncepty, mogące spokojnie konkurować ze znanymi na rynku brandami. Przykładem tego jest Matik czy Koko Moda, ale także restauracje Strefa Sushi, Zdrowia Smak czy Mihiderka – mówi Anna Borecka – Suda, leasing manager Galerii Jurajskiej.
Super Pharm też na dłużej
Ale nie tylko lokalny biznes inwestuje w dalszy rozwój w Galerii Jurajskiej. Także znane marki podejmują takie kroki. Na przedłużenie umowy zdecydowała się właśnie sieć Super Pharm. Jednocześnie marka zdecydowała się także na modernizację swojego sklepu według najnowszego standardu.
W ramach prowadzonych prac poszerzona zostanie także oferta. Nowością będą usługi optyczne. W odświeżonym Super Pharm będzie można zbadać wzrok, dobrać szkła i oprawki okularów, a także soczewki kontaktowe. Będzie to już 25 modernizacja sklepu w tym częstochowskim centrum handlowym w ciągu ostatniego roku.
- Sklepy Galerii Jurajskiej się zmieniają. Najemcy, którzy zostają z nami na kolejne lata chętnie podejmują się modernizacji lokali, a w wielu przypadkach decydują się na wprowadzenie nowego konceptu, formatu czy najnowszej aranżacji. W efekcie oferta centrum handlowego zyskuje na atrakcyjności, dopasowując się do oczekiwań, jakie dziś ma klient - mówi Borecka-Suda.
Zmiany jakie na początku 2019 rok zajdą w ofercie Galerii Jurajskiej są dopiero początkiem dalszych ruchów w ofercie centrum handlowego. W planach są także kolejne modernizacje. Galeria jest już w 100% skomercjalizowana.
***
Galeria Jurajska to największe centrum handlowe w Częstochowie (49 tys. m kw. GLA). Działający od 2009 roku obiekt z roku na roku zyskuje na popularności. W efekcie dziś to najchętniej wybierana galeria w mieście i jedna z najpopularniejszych w regionie. Tylko w 2018 roku galerię odwiedziło blisko 7,2 mln osób. W Galerii Jurajskiej można znaleźć 200 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych oraz wielosalowe kino Cinema City. Ofertę wypełniają najpopularniejsze polskie i zagraniczne marki. Swoje sklepy mają tutaj m.in. Grupa LPP (Reserved, Cropp, Home & You, House, Mohito, Sinsay), grupa Inditex (Zara, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti), TK Maxx, C&A, Euro RTV AGD, Intersport, Empik, H&M, New Yorker, Smyk, Rossmann, Sephora, Super Pharm, Biedronka, Douglas, Carry, TruTrussardi, Apart i wiele innych. Do dyspozycji klientów Galerii Jurajskiej jest wielopoziomowy parking mogący pomieścić 2000 samochodów, parking autokarowy, rowerowy, motocyklowy a także nowocześnie zaaranżowana strefa restauracyjna z wydzieloną przestrzenią wypoczynkową. Tuż przy galerii klienci znajdują natomiast nowocześnie zaaranżowany miejski ogród nad bulwarami Warty oraz parking autokarowy. We wnętrzu obiektu z kolei przygotowano dla nich kilka stref relaksu, w tym strefę dydaktyczną premium z akwariami (morskim i słodkowodnym). Właścicielem galerii jest GTC S.A.