Niedzielne Centrum Rozrywki w Galerii Jurajskiej nakręca ruch Opublikowano 11 lutego 2019
Ustawa o zakazie handlu w niedzielę i święta wprowadza w 2019 roku aż 37 niehandlowych niedziel. Stawia to centra handlowe w obliczu jeszcze większego niż w ubiegłym roku wyzwania, jakim jest utrzymanie zainteresowania obiektem, także w dni wolne od handlu.

Co zrobić z niedzielami?

Pomysł, jak to zrobić znalazła Galeria Jurajska z Częstochowy. W styczniu ruszył w niej przygotowany od kilku miesięcy projekt Niedzielnego Centrum Rozrywki.

To pierwsza tego typu inicjatywa na polskim rynku retail, dająca klientowi spójną i ciekawą ofertę spędzenia czasu wolnego w galerii w niedzielę. Co więcej, wysyła w kierunku lokalnego rynku jasny sygnał o otwartości obiektu i jego atrakcyjności także w dni objęte zakazem.

- Jest to niezwykle spójna oferta, nad którą pracowaliśmy intensywnie przez cały 2018 rok. Postanowiliśmy przekuć ograniczenie, jakie się pojawiło na rynku w szansę na rozwój obiektu. Zmobilizowaliśmy najemców, sami także podjęliśmy szereg inwestycji, umożliwiający realizację tego pomysłumówi Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Jurajskiej.

Jakie zmiany wprowadziła galeria? Po pierwsze, Jurajska odważnie sięgnęła po możliwości jakie daje jej retailtainment i poszerzenie oferty rozrywkowej. Centrum handlowe w znaczący sposób rozwinęło ofertę gastronomiczną, wprowadzając do niej m.in. lokale z obsługą stolikową. W efekcie centrum handlowe ma dziś aż 18 restauracji i kawiarni.

W galerii przybyło także atrakcji dla dzieci. Dzięki ruchom na mapie najemców, dwukrotnie powiększony został także kids play Bajkowy Labirynt. Jego właściciel zdecydował się także na wprowadzenie tu konceptu 3-generacji centrum rozrywki oraz pierwszego w regionie Parku Ninja.

Po drugie, galeria mocno zainwestowała we własną infrastrukturę. W czerwcu po blisko roku prac oddany do użytku został mający aż 8,5 tys. m kw. miejski ogród na bulwarach Warty, pierwsza tego typu przestrzeń w mieście, która łączy rekreację z zakupami. W miejscu tym powstały m.in. 2 place zabaw, a także alejki i ścieżki spacerowe.

Galeria zwiększyła także liczbę zewnętrznych miejsc postojowych, stworzyła także nowy parking autokarowy, motocyklowy i rowerowy. Przy obiekcie pojawiła się także stacja naprawcza dla rowerzystów. Na terenie obiektu powstały natomiast nowe poczekalnie i strefy relaksu.

- Działania podjęte w 2018 roku połączyliśmy z  już istniejącymi zasobami. W ciągu ostatnich 2 lat zmodernizowaliśmy m.in. food court zgodnie z ideą trzeciego miejsca, stworzyliśmy także nową strefę dydaktyczną premium z akwariami, a także przyjazne, zielone otoczenie galerii. Do oferty wprowadziliśmy natomiast jeden z największych w mieście fitness clubów – mówi Bugajczyk.

100 niedzielnych atrakcji

Efekt? Niedzielne Centrum Rozrywki, które pełną para ruszyło w styczniu to dziś blisko 100 dostępnych w niedzielę atrakcji dla całej rodziny.

Klienci odwiedzający centrum handlowe znajdą w nim m.in. 8 salowe kino Cinema City, studio fitness z siłownią, suną, klatką do cross-trainingu czy salą do Power Bike, mający blisko 500 m kw. kids play Bajkowy Labirynt z kilkudziesięcioma atrakcjami dla dzieci, młodzieży i dorosłych, a także 18 restauracji i kawiarni, w tym m.in. KFC, McDonald’s, Bobby Burger, Mihiderka, Strefa Sushi czy Pizza Hut. W galerii działa także z grami X-Zone, a w planach jest otwarcie w najbliższych tygodniach sklepu spożywczego.

Mocną stroną, zwłaszcza w sezonie, jest także infrastruktura rozrywkowa galerii. Klienci mają możliwość wypoczywania lub uprawiania miejskich sportów na bulwarach Warty lub rozgrywania towarzyskich meczów na 2 zmodernizowanych w 2018 roku boiskach do siatkówki plażowej. Przez cały rok z kolei można odwiedzać strefę z 2 gigantyczni akwariami – słodko- i słonowodnym.

- W ramach Niedzielnego Centrum Rozrywki połączyliśmy potencjał, jaki daje nam niezwykle rozbudowana oferta najemców z naszą rozrywkową, rekreacyjną i edukacyjną infrastrukturą. Tworzymy tym samy unikalne w mieście miejsce, w którym można ciekawie i aktywnie spędzić kilka godzin np. odwiedzając po kolei kino, restaurację i bawialnię. To alternatywa dla tych, którzy nie chcą spędzać niedzieli przed TV – przekonuje Bugajczyk.

2 razy więcej klientów

Ale to nie jedyne atrakcje, jakimi kusi Jurajska. W każdą niedzielę niehandlową w centrum handlowym organizowane są także wydarzenia specjalne dla całych rodzin mający charakter rozrywkowy, edukacyjny i dydaktyczny np. warsztaty zachowania się w towarzystwie psa czy zabawy budowania z klocków.

Jak podkreślają przedstawiciele galerii, do obiektu przyciągać ma nie tylko sama oferta Niedzielnego Centrum Rozrywki, ale także sposób, w jaki można z niej skorzystać.

 – Bazą dla oferty stał się food court, to właśnie wokół niego można znaleźć wszystkie atrakcje Niedzielnego Centrum Rozrywki. Dzięki temu klient ma w zasięgu kilku kroków m.in. kino, kawiarnię czy fitness. Do samego centrum w niedzielę można wejść tylko przez jedno wejście od al. Krakowskiej, vis a vis parku na bulwarach Warty – mówi Bugajczyk.

- To celowy zabieg, bo to wejście prowadzi wprost na nasz food court i do kina, a do tego sąsiaduje z bulwarami Warty, zewnętrznymi placami zabaw oraz parkingami. Pozwala to więc klientom na poznanie tego co galeria ma do zaoferowania na zewnątrz i wewnątrz – dodaje Bugajczyk.

Pierwsze efekty działania Niedzielnego Centrum Rozrywki już są. W dwie niedziele stycznia liczba odwiedzających galerię wzrosła o ponad 100% w stosunku do średniej liczby odwiedzających w niehandlowe niedziele w 2018 roku. Większość z klientów w te dni stanowią rodziny z dziećmi.

- Klienci mają teraz wiele powodów, aby nas odwiedzać. Popularnością cieszy się kino, restauracje i kawiarnie, a także kids play. Wiele osób wpada do nas także kupić jedzenie na wynos, np. sushi. Popularnością cieszą się także mikro-wydarzenia, jakie organizujemy w każdą niedzielę – mówi Roman Bugajczyk.

Ten projekt będzie rósł, bo jego potencjał jest ogromny. Już dziś towarzyszy mu duża, regionalna kampania marketingowa, a także mniejsze zapowiadające poszczególne wydarzenia. Przed nami także wiosna i lato. To sezony, które dadzą nam znacznie większe możliwości, chociażby organizowania plenerowych wydarzeń na bulwarach – podsumowuje dyrektor obiektu.

***

Galeria Jurajska to największe centrum handlowe w Częstochowie (49 tys. m kw. GLA). Działający od 2009 roku obiekt z roku na roku zyskuje na popularności. W efekcie dziś to najchętniej wybierana galeria w mieście i jedna z najpopularniejszych w regionie.  Tylko w 2018 roku galerię odwiedziło blisko 7,2 mln osób. W Galerii Jurajskiej można znaleźć 200 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych oraz wielosalowe kino Cinema City. Ofertę wypełniają najpopularniejsze polskie i zagraniczne marki.  Swoje sklepy mają tutaj m.in. Grupa LPP (Reserved, Cropp, Home & You, House, Mohito, Sinsay), grupa Inditex (Zara, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti), TK Maxx, C&A, Euro RTV AGD, Intersport, Empik, H&M, New Yorker, Smyk, Rossmann, Sephora, Super Pharm, Biedronka, Douglas, Carry, TruTrussardi, Apart i wiele innych. Do dyspozycji klientów Galerii Jurajskiej jest wielopoziomowy parking mogący pomieścić 2000 samochodów, parking autokarowy, rowerowy, motocyklowy a także nowocześnie zaaranżowana strefa restauracyjna z wydzieloną przestrzenią wypoczynkową. Tuż przy galerii klienci znajdują natomiast nowocześnie zaaranżowany miejski ogród nad bulwarami Warty oraz parking autokarowy. We wnętrzu obiektu z kolei przygotowano dla nich kilka stref relaksu, w tym strefę dydaktyczną premium z akwariami (morskim i słodkowodnym). Właścicielem galerii jest GTC S.A.

źródło: Galeria Jurajska

 

Przypisane branże