Przebadali serca częstochowian. Wyniki niepokoją
Opublikowano 28 maja 2019
W miniony weekend w Galerii Jurajskiej w ramach akcji „Z sercem o sercu” przebadano ponad 250 osób. U ponad połowy badanych lekarze wykryli niepokojące symptomy świadczące o chorobie układu krążenia.
Badać się warto, zwłaszcza jeśli możemy to zrobić bez skierowania i bez opłat. Przekonali się o tym uczestnicy akcji „Z sercem o sercu”, jaką w miniony weekend Galeria Jurajska zorganizowała wspólnie z Telemedycyną Polską.
Teraz w ręce organizatorów trafiły wyniki akcji, które są alarmujące! Aż u 59% badanych stwierdzono podwyższone ciśnienie tętnicze.
54% z kolei miało poziom glukozy powyżej normy. Nie lepiej wypadły badania cholesterolu. Jego podwyższony poziom zaobserwowano u 34% przebadanych. U 11% badanych odnotowano natomiast nieprawidłowy wynik przy badaniu oceny ukrwienia kończyn dolnych.
Badania przyniosły więcej niepokojących informacji.
U 10% badanych stwierdzono występowanie aż trzech czynników pierwszego rzędu zwiększających ryzyko wystąpienia zawału serca. Wśród nich są m.in. nadciśnienie, wysoki poziom glukozy we krwi, palenie papierosów i podwyższony poziom cholesterolu TC.
Zwiększają one szansę na groźny atak aż 10-krotnie! Posiadanie 2 czynników ryzyka stwierdzono natomiast u 15% badanych. Niepokojące są także dane dotyczące wagi badanych. Aż u 51% dane dotyczące BMI wskazywały na nadwagę.
Ponadto u badanych lekarze rozpoznali cały szereg objawów, które mogą wskazywać na choroby układu krążenia, w tym m.in. bóle w klatce piersiowej (29%), duszności (23%), kołatanie i nierówne bicie serca 939%) oraz drętwienie i mrowienie kończyn (34%).
Osoby, u których stwierdzono nieprawidłowości w wynikach zostały pokierowane na dalszą diagnostykę.
- Takie akcje, jak ta pokazują, że wystarczy 5 minut, aby uratować własne życie. Tym bardziej, że większość badanych nie była świadoma tego, że z ich zdrowiem dzieje się coś niepokojącego. To pokazuje, że akcje profilaktyczne, jak nasza mają sens - mówi Violetta Dziubin-Łuszczyk, dyrektor marketingu Galerii Jurajskiej.
Przez dwa dni trwania akcji (25 i 26 maja) osoby odwiedzające Jurajską mogły bezpłatnie wykonać badanie EKG, poziomu glukozy i cholesterolu we krwi, a także oceny ukrwienia kończyn dolnych. Badania były na miejscu konsultowane i analizowane przez lekarzy.
W tym samym czasie dietetycy udzielali porad dotyczących zmiany diety oraz modyfikacji stylu życie. W punkcie konsultacji sportowych można było natomiast dowiedzieć się więcej o aktywnościach fizycznych, jakie warto włączyć w codzienne życie.
***
Galeria Jurajska to największe centrum handlowe w Częstochowie (49 tys. m kw. GLA). Działający od 2009 roku obiekt z roku na roku zyskuje na popularności. W efekcie dziś to najchętniej wybierana galeria w mieście i jedna z najpopularniejszych w regionie. Tylko w 2018 roku galerię odwiedziło blisko 7,2 mln osób. W Galerii Jurajskiej można znaleźć 200 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych oraz wielosalowe kino Cinema City. Ofertę wypełniają najpopularniejsze polskie i zagraniczne marki. Swoje sklepy mają tutaj m.in. Grupa LPP (Reserved, Cropp, Home & You, House, Mohito, Sinsay), grupa Inditex (Zara, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti), TK Maxx, C&A, Euro RTV AGD, Intersport, Empik, H&M, New Yorker, Smyk, Rossmann, Sephora, Super Pharm, Biedronka, Douglas, Carry, TruTrussardi, Apart i wiele innych. Do dyspozycji klientów Galerii Jurajskiej jest wielopoziomowy parking mogący pomieścić 2000 samochodów, parking autokarowy, rowerowy, motocyklowy a także nowocześnie zaaranżowana strefa restauracyjna z wydzieloną przestrzenią wypoczynkową. Tuż przy galerii klienci znajdują natomiast nowocześnie zaaranżowany miejski ogród nad bulwarami Warty oraz parking autokarowy. We wnętrzu obiektu z kolei przygotowano dla nich kilka stref relaksu, w tym strefę dydaktyczną premium z akwariami (morskim i słodkowodnym). Właścicielem galerii jest GTC S.A.
źródło: Galeria Jurajska/Guarana PR
Zdjęcia do pobrania
Przypisane branże