Sześciu najemców zostaje na kolejne lata w Galerii Jurajskiej
Opublikowano 26 sierpnia 2020
Dobiega końca rekomercjalizacja Galerii Jurajskiej. Większość umów z najemcami, którym kończyły się 5- i 10-letnie umowy, została przedłużona już w ubiegłym roku. Najemcy, którzy do rozmów usiedli w tym roku, właśnie finalizują negocjacje. Minione tygodnie zaowocowały kilkoma prolongatami.
W Jurajskiej na kolejne lata zdecydowało się zostać aż 6 dotychczasowych najemców, w tym m.in. sieć Tescoma z ofertą gospodarstwa domowego, a także marka Lee Copper oferująca odzież dżinsową. Na przedłużenie umowy zdecydował się też sklep z zabawkami Junior, sklep papierniczy Kredka oraz dwóch jubilerów - Skorpion i A&A Dom Jubilerski.
- Zdecydowana większość marek, z którymi prowadziliśmy lub wciąż prowadzimy rozmowy decyduje się na dalszy rozwój w Galerii Jurajskiej. Marki dostrzegają potencjał centrum handlowego, a także widzą dla siebie możliwość dalszego rozwoju pod naszym dachem. Satysfakcjonujące są także dotychczas osiągane wyniki - mówi Anna Borecka-Suda, zastępca dyrektora Galerii Jurajskiej.
I faktycznie, częstochowska galeria ma czym przekonywać najemców do dalszych inwestycji. - Nasi partnerzy doceniają zarówno rosnący w ostatnich 5 latach footfall, jak i stabilny wzrost obrotów. Doceniają także silną regionalną pozycję obiektu oraz powiększający się z roku na rok catchement, dziś wychodzący daleko poza północną część woj. śląskiego - mówi.
Nie bez znaczenia jest także rozwój samego obiektu. Centrum handlowe nie tylko stale umacnia swój tenant-mix, który wypełnia dziś blisko 200 sklepów, lokali gastronomicznych i punktów usługowych, ale także sporo inwestuje zarówno w otoczenie galerii, jak i w pasaż.
- Od kilku lat prowadzimy intensywną modernizację centrum handlowego. Zmiany, które poczyniliśmy są nie tylko widoczne gołym okiem, ale także odczuwalne przez naszych najemców. Ich celem jest bowiem tworzenie przyjaznego klientowi otoczenia zakupowego, w którym chce on spędzać czas i robić zakupy. Taki kierunek działań tworzy także naszym najemcom warunki do wzrostu - mówi Borecka-Suda.
Rzeczywiście, ostatnie lata przyniosły tu całą serię spektakularnych modernizacji. Przykład? Centrum handlowe przebudowało swój food court, stworzyło nowe strefy wypoczynkowe, w tym z akwariami słono- i słodkowodnymi, a także zainwestowało w remodeling wejść oraz pasaży handlowych, tworząc nowoczesne aleje.
Jurajska także zadbała o otoczenie centrum. Tu oprócz nowych parkingów (m.in. dla autokarów) , powstały także mające 8,5 tys. m kw. Bulwary Jurajskie, czyli unikalny ogród miejski nad Wartą. Poczyniono także szereg inwestycji w eko-rozwiązania, w tym w wymianę oświetlenia na energooszczędne LED.
- Jurajska to centrum handlowe, które jest doinwestowane. Właścicielowi obiektu zależy nam na tym, aby marki, które decydują się na obecność tu miały zapewnione możliwie najlepsze warunki do rozwoju, w tym nowoczesne otoczenie. Dlatego odważnie adaptujemy na nasze potrzeby trendy związane przede wszystkim z customer experience, ale także place makingiem czy kształtowaniem nowoczesnej przestrzeni handlowej - mówi.
Wpływ na rozmowy w ostatnich miesiącach ma jeszcze jeden czynnik - wyniki galerii po zniesieniu lockdownu. Ale i te działają na korzyść centrum handlowego. - Footfall Jurajskiej rośnie już czwarty miesiąc. W lipcu br. w stosunku do roku ubiegłego wróciło do nas aż 80% klientów. Rośnie także konwersja, a co za tym idzie obroty naszych najemców. To sprzyja dobrej atmosferze rozmów - dodaje Borecka-Suda.
***
Galeria Jurajska to największe centrum handlowe w Częstochowie (49 tys. m kw. GLA). Działający od 2009 roku obiekt z roku na roku zyskuje na popularności. W efekcie dziś to najchętniej wybierana galeria w mieście i jedna z najpopularniejszych w regionie. Tylko w 2019 roku galerię odwiedziło blisko 7,2 mln osób. W Galerii Jurajskiej można znaleźć 200 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych oraz wielosalowe kino Cinema City. Ofertę wypełniają najpopularniejsze polskie i zagraniczne marki. Swoje sklepy mają tutaj m.in. Grupa LPP (Reserved, Cropp, Home & You, House, Mohito, Sinsay), grupa Inditex (Zara, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti), TK Maxx, C&A, Euro RTV AGD, Intersport, Empik, H&M, New Yorker, Smyk, Rossmann, Sephora, Super Pharm, Biedronka, Douglas, Carry, Bajkowy Labirynt, Apart i wiele innych. Do dyspozycji klientów Galerii Jurajskiej jest wielopoziomowy parking mogący pomieścić ponad 2330 samochodów, parking autokarowy, rowerowy, motocyklowy a także nowocześnie zaaranżowana strefa restauracyjna z wydzieloną przestrzenią wypoczynkową. Tuż przy galerii klienci znajdują natomiast nowocześnie zaaranżowany miejski ogród nad bulwarami Warty oraz parking autokarowy. We wnętrzu obiektu z kolei przygotowano dla nich kilka stref relaksu, w tym strefy dydaktyczne premium z akwariami (morskim i słodkowodnym). Właścicielem galerii jest GTC S.A.
źródło: Galeria Jurajska/Guarana PR
Zdjęcia do pobrania
Wypowiedział się ekspertAnna BoreckaDyrektor Galerii Jurajskiej
Przypisane branże